Hej

Idag har det vart fint väder här istockholm, så tobbe ringde och väkte mig så gick jag,gammel och tobbe ut och badade lite.
Nu ska jag packa för drar till Gotland ikväll eller imorgon bitti rättare sakt.
Är där med nadia och familjen, Kommer komma hem den 1 augusti så vi blir borta 2 veckor.
Har ni vägarna förbi den lilla ön så bor vi mitt i visby så slå en pling!

Blir ingen skrivande i denna blogg tills jag kommer hem , vi har inge trådlöst internet där vi bor denna gång.

Peace

Riktigt bra film

Grym låt

hej

I söndags så gick jag och Nadia på förhandsvinsngen för nya Harry potter filmen:)
Den var mitt på dagen så fick man massa gratis festisar,godis och harry potter kortlek osv:p var riktigt trevligt faktist.
Sen drog vi hem till henne tog hand om hennes vovve sen lagade vi mat sen var det myspys framför tv,
Imorse vaknade jag faktist av att ett jobb som jag hade sökt på ringde, Dock tror jag att jag skiter i att gå dit för den låg ÅT helvete:P
Aja idag måndag så drog jag hemifrån nadia vid 12, drog och köpte mat till min orm sen hem till syrran. Var hos syrran till typ 5 tiden sen tog jag med mig molly hem,beställde Aik-Göteborg matchen på ppv och så kom nadia och petter hit med pizza så såg vi den. Riktigt nice att vi vann matchen, alla som ej såg den så van vi med 1-0 :D

Aja nu har jag kommit in med hunden och tror jag ska krypa ner i sängen snart.

fett synd

tjenare

Sitter här har precis kommit in med hunden , så både jag och hunden är lite kalla och blöta nu.
så ska väll ta en macka sen kanske krypa till sängs.

Ikväll har jag vart nere vid vattnet på pampas marina med Wendel,Svensson och petter.
Mycket kul att träffa Svensson igen. Va nere på marinan med dom igår också men då var ted med:)
Faktist jävligt trevligt att sitta där nere.

Aja fan idag har jag ialla fall varit hos syrran med molly, Syrran och hampus kom hem från Grekland idag dom också så vi satt och pratade lite och så käkade jag middag där så vi drog ner och köpte pizza, Får se vad som händer imorgon hoppas på fint väder nu! Är trött på regnet!

GREKLAND

Tjenare alla glada, nu sitter jag här och har inget att göra så tänkte fan nu skriver jag lite om dom olika öarana.

Börjar med Aten: när vi kommer ner till hamnen är det lite kaos artat där,Mycket folk smuttsigt hård trafik osv. Som tur var hade vi redan bokat hotell i aten så vi gick och köpte en båtbiljett sen virrade vi hem oss till vårt hotell.

Klockan halv 7 på morgonen tog vi båten till Paros: På paros fick vi ett jätte bra fin hotell när vattnet och stan.
Paros hade ej jätte mycket fest liv och det var inte mycket folk, staden var fin och ren:)
Men det fanns ett fest ställe där vi var och röjde lite och det var faktist mycket trevligt där, Vi lärde känna massa trevligt folk på paros och stränderna var jätte fina och trevliga att ligga och steka på:)
Midsommarn firades där också, Vi träffade 2 sveska killar från stockholm som vi gled tillsammans med till det där fest stället där alla som ville festa var, hmm väll där vart det 2 helrör haha sen slutade kvällen med att en killen hamnade på sjukan och den andra med spruken näsa aja haha.

Paros tycker jag var den bästa ön, man behövde ej ha bil för att se dom fina sakerna och det var bra stämmning på ön, rekomenderar Paros starkt

Efter 3 nätter i Paros tog vi oss till Milos: Milos SKA vara den finaste ön dock behövde man ha bil för att sen dom fina speciella ständerna så där sov vi en natt, dagen efter tog vi en båt tur runt halv ön med en segelbåt och fick se allt och sen åkte vi vidare 3 på kvällen. Men väl på milos kom också Gammel till oss:D

Milos var helt okej om man har bil och bara ska ta det lungt, men för oss var den ej tillräklig så man ruttnar snabbt där, Men rekomenderar att ni åker dit och tar en båt tur runt ön för det är riktigt coola ställen runt ön ni bör se.

Efter Milos så tog vi 5 oss till Ios: Väl på Ios hade vi också jävla tur och fick ett grymt hotell för bra pris. Vi lärde också känna ett gäng grabbar som bodde på vårt hotell som kom från GBG, dom var runt 30 till 44 år haha och dom hade vart där i 20 ¨år i rad, och dom kände många på Ios, Så med dom glad vi runt och festade och fick träffa folk som ägde barerna där osv och det var ju riktigt trevligt.
Aja Ios var det mycket bättre fest ställe än Rhodos och dom hade ett nice ställe vid vattnet som var "pool party" varje dag där man kunde lyssna på musik och drika lite drinkar.
Vi var ju ej där under högsesång men vi snackade med massa och då ska det vara helt gaalet där. Men vi tyckte det räkte med det vi var med om. Där stannade vi 3 nätter och var riktigt trött efter det.

Ios  var en bra ö för oss unga, avslappnat ställe med mycket fest men också fina stränder, är lite gång avstång mellan stan och stranden men gick bussar och man kunde gå.

Efter Ios tog vi oss till Naxos: På naxos blev vi haffade till ett Hostel, dock hade vi turen och fick en lägenhet utan att behöve dela med nån förutom sista natten. Så där hade vi också jävligt nice hm jag petter och jonas hade dock sängerna i köket men det funkade;D Naxos var första stället där vi fann Charter så där såg man Apollo loggan och vissa resturanger osv kunde lite svenska och bra engelska, Men det störde oss inte så mycket, Naxos hade inte heller så mycket fest ställen men vi träffade massa från Norge som vi umgicks med och sen bodde det ett gäng trevliga Irlänska tjejer under oss på vårt hotell som vi också umgicks lite med. På Naxos stannade vi också 3 nätter.

Naxos var en stad där man lätt kunde ta sig fram, Va nära till allt och det var lättare att få hjälp med frågor osv för folk där kunde mer engelska än på dom andra öarna vi var på.

Efter Naxos tog vi oss till dom omtaladet stället Mykonos: På Mykonos var dom exktra jobbiga när man klev av båten, Då slet dom i än ( dom som har dom olika hotellen, dom står ALLTID utanför hamnen där båtarna stannar och hämtar upp en och gör reklam för sinna hotell). Men på Mykonos var det ganska dyrt och alla hotell var väldigt utrspridda men där tog vi och bodde på vårt dyraste hotell, då betalade vi 150kr per natt per person, Då bodde vi också riktigt fint.
Vi alla 5 delade på ett strort rum med kök fint badrum och så hade vi pool så det va lite nytt för oss.
Mykonos hade sina rykten om att det var en bög ö men att den skulle ha stora strand fester och vara fin,
Den var riktigt fin på dagen och visst fanns det stora strand fester men vi pallade ej ta oss hela vägen dit, Men nera i stan när klockan blev runt 2 på kvällen då kommer det massa bögar fram faktist, så där var vi 2 nätter bara men en rolig sak var att irländarna hade också åkt till mykkan och Några norska tjejer så vi träffade inte bara bögar där:p.

Mykonos var fin men inget speciellt tycker jag, rekomenderar ej att åka dit. Var dyrt och förr oss killar va det lite jobbig för man vart galet in stirrade och ibland visslade dom på oss osv:p

På mykkan stannade vi 2 nätter sen gick vi upp 5 på morgonen tog en 4 timmars båt till Atens andra ham för gammel skulle ta flyget hem före mig och tobbe.
Den hamnen vi kom till var skit! dålig mat stökigt och jobbigt. aja vi skulle alla fall fördröja 20 timmar, Så vi vinkade av gammel sen gick vi och tog den äkligaste lunchen jag ätit, sen letade vi upp enda stället med skugga ( som var en gång bana under ett träd) Där la vi oss och låg där på betången ca 5/6 timmar. Vi somnade lite då och då men sen va det mer att bara ligga och lyssna på mp3 eller gå runt i den döda staden.
Aja när vi väl tröttnat på den äckliga gatan och vi började bli smuttsiga och hungriga så tänkte vi va fan kan ej bli sämmre vi tar oss till flygplattsen nu och väntar där.
Och dit kom vi ca 9 på kvällen och vilken tur vi hade! där hade dom fina toaletter där vi kunde tvätta oss och dom hade DONKEN! så där satt vi och njöt lite och gick runt på den frächa flygplattsen, Sen hittade vi ett ställe där vi kunde lägga oss och däcka några timmar. Vi låg där från 10 till halv 6 på morgonen, sen sa jag och tobbe hejdå till Jonas och Petter som gick och tog bussen till en annan hamn där dom skulle vidare till en ö och träffa petter brud typ.
Aja när jag väl efter mycket och moment landade i sverige hade man ej legat i en säng eller sovit lung på ca 35 timmar + att kvällen innan sov vi bara ca 3 timmar för vi var ute.

Aja rekomendera ö luffning i grekland STARKT, var riktigt kul men träffade massa trevliga människor och det var ganska lätt att ta sig runt och det var mycket lätt att hitta boende och det var inte så dyrt alls, vi betalde ca 100 sveska kronor per natt per person på dom flesta öarna förutom Mykonos där vi betalade 150kr.
En riktigt minnes bar resa och jag skulle lätte kunna göra om det. Var både festande, badande och äventyr och  vi såg mycket fina saker. Mycket mer värt än att dra och supa på en ö 1 vecka som vi gjorde förr på Rhodos.
Nu rörde vi oss dock bara på Ö gruppen Klykladerna och tog några öar där, Det finns MASSA öar i grekland så bra att bara ta en Ö grupp som vi gjorde.
Petter och jonas bytte ö grupp sista veckan nu när vi ej var med för att träffa sofia oc. Men det är en bökig bit att byta ö grupp.

Bilder osv finns på facebook, dock har bara gammel lagt upp sina bilder hitils, Petter kommer hem nu i veckan och han har den andra kamera så då kommer mer bilder från öarna ( Var bara petter och gammel som hade kamera)

Hemma

Efter en lång men rolig dag är jag hemma.
Måste tacka grabbarna för en riktig trevlig resa, Vi han med 5 öar + att se Atens 2 olika hamnar så vi låg i bra:D
Mer daljer om varje ö skriver jag senare för nu är jag helt galet trött.
Vi gick upp 05:00 igår då vi var på mykonos, därifron tog vi oss till en hamn i aten, båtresan tog ca 4 timmar. sen låg och vilade på en parkerigsplats typ (enda stället med lite skugga) vi viknade också av Gammel där som skulle ta tidigare flyg hem.
Alla fall där låg vi till ca 8 på kvällen, sen tog vi oss till atens flygplats där vi äntligen kunde tvätta händerna osv och äta donken haha, väl på flygplatsen hittade vi ett ställe där vi kunde ligga och ta det lungt så där låg vi från 9 till halv 6 på morgonen, sen var det daks för mig och tobbe att ta flyget till Budapest och sen byta där till stockholm.
Petter och jonas skulle ta bussen som gick 05:30 så dom gick samtidigt som vi hoppade på planet till budapest så hoppade dom på bussen, grabbarna ska vara en vecka till i grekland men en annan ö grupp.
Men men nu är jag hemma har ej sovit ordentligt på 38 timmar typ haha och kvällen innan det sov jag bara 4 timmar så jag är ganska sliten, så jag skriver mer om öarna imorgon eller ikväll för nu ska jag ta en dusch sen sova